Fullmoon Party & Koh Samui

Hola! Natuurlijk laten we ook in 2011 iets van ons horen! Ditmaal vanaf het prachtige (regenachtige) eiland Koh Samui, waar we nu alweer 4 nachten zijn geweest.

Fullmoon Party

Allereerst waren we gebleven bij de Fullmoonparty op Koh Phangan. We hadden geen idee wat we konden verwachten en tot onze grote teleurstelling regende het in de avond van 31 december ook nog eens keihard. Ook toen we in de taxi zaten, regende het nog.. Erg grappig dat er zoveel taxi's, allemaal vol gepakt, achter elkaar naar het strand van Haad Rin reden. Toen we daar aankwamen was het gelukkig alweer bijna droog en heeft de regen zich ook niet meer laten zien. Het was een gigantisch strand en leek net een festival, met alles erop en eraan. Ook het vuurwerk was al volop aan de gang (uurtje of 10) en we besloten een kijkje te gaan nemen met onze Smirnoff Ice. Dat was blijkbaar een beetje vreemd, want we kregen van alles en iedereen te horen waar in hemelsnaam onze Bucket (emmertje gevuld met Sansom, Cola, Red Bull) was? Zij hadden er ten slotte (om 10u in de avond) al 3 of 4 gehad! Wij besloten om er samen een te kopen, je moet het toch een keer geprobeerd hebben! Ik denk dat we er zo'n 2 uur over hebben gedaan om hem leeg te krijgen haha! Het was overigens ook niet te zuipen. Het feest was fantastisch en vooral het vuurwerk was geniaal! Zie youtube voor leuke filmpjes, staan er genoeg op! We hebben veel Australiers en ook Engelsen en Israeliers (zijn hier ook veel) ontmoet. Rond een uurtje of 5 was ik vooral gesloopt en vonden we het tijd om een taxi richting het hotel te zoeken. Om 6 uur, toen het bij jullie dus 12uur was, lagen wij weer heerlijk in ons bed!

De volgende dag waren we brak en hebben we eigenlijk niks gedaan. We hadden gepland om op 2 januari vanuit Koh Phangan naar het Angtong National Marine Park te gaan (42 schitterende eilandjes midden in de zee), maar dan zouden we nog een nacht op Koh Phangan moeten blijven en dat wilden we niet. We besloten om eerst naar Koh Samui te gaan en vanuit daar naar het A.N.M.P. (Dit is overigens niet de eerste keer dat onze plannen niet door konden gaan zoals we in gedachten hadden.)

Koh Samui
Op 2 januari vertrokken we om 7 uur al met de boot vanuit Koh Phangan richting Koh Samui. We waren daar al vroeg in de ochtend (was slecht 50min rijden) vonden een redelijk goedkoop hotel (de eilanden zijn niet de goedkoopste plekken in Thailand) en wilden een scooter huren. Helaas hadden meer toeristen dat bedacht, want overal waren ze 'finish'. Gelukkig vonden we na enige tijd zoeken bij een chagrijnige mevrouw een hele oude scooter die we eigenlijk niet helemaal vertrouwden, maar voorruit. Cynthia reed en zo hebben we het eiland verkend. We zijn naar een aantal highlights van het eiland gegaan zoals een Big Buddha (inmiddels de 5e die we hebben gezien) en twee hele bijzondere rotsen(http://www.samuitv.com/hinta-hinyai-grandmother-granfather-rock).

Op 3 januari bezochten we het Angtong National Marine Park. Waar je vanaf Koh Samui ongeveer 1,5 uur met de boot naar toe moet varen. Daar aangekomen was het heerlijk zonnig, dat is op Koh Samui wel anders, en bezochten we twee van de 42 eilandjes. Bij de eerste konden we de Blue Lagoon bekijken, een meer tussen de bergen dat alleen verbonden staat met de zee door een ondergrondse tunnel. Hij is, zoals de naam al doet vermoeden, helder blauw en echt prachtig om te zien! Gelukkig mag er niemand in zwemmen en kan je dus ook prachtige foto's maken (die krijgen jullie nog wel te zien!). Daarna gingen we naar een iets groter eiland om te kajakken (spierpijn!) en we konden er snorkelen. Alleen de zee was nogal wild dus we besloten op het strand te gaan liggen (waren alweer moe). Later hoorden we dat er ook een waanzinnig uitkijkpunt was, maar daar had onze reisgids ons helaas niet van op de hoogte gebracht. Toen we terug kwamen op Koh Samui regende het weer en waren we ijskoud, helaas maakte het vooruitzicht van een koude douche ons niet heel blij. We hadden bedacht om in de avond te zoeken naar een bus of trein die ons richting het noorden Chiang Mai (onze volgende bestemming) zou kunnen brengen, maar we waren er al achter gekomen dat het erg moeilijk zou gaan worden. De vakanties van de Thai zitten er weer op en zij vertrekken massaal vanuit het zuiden naar het noorden. We waren te moe van de hele dag op de boot om hier nog achteraan te gaan. We boekten dus alvast een nachtje bij, bij ons Moonlight Hotel in Chaweng Beach.

De volgende dag sliepen we uit, lagen lekker op het strand (een zonnige dag!!) en vonden zo waar een bus die ons 6 januari al naar Bangkok (en daarna na het Noorden) zou kunnen brengen! En slechts voor 650 bath, in plaats van de 1200 bath die ons eerder was verteld! Omdat we er inmiddels al 3 van onze 5 geplande weken in Thailand op hebben zitten, zijn we erg blij dat we richting het Noorden kunnen! In de avond namen we een kijkje in het nachtleven van Koh Samui. Erg leuk bij een strandtent op Chaweng Beach, waar we (alweer) Australiers ontmoeten die onze drankjes betaalden! Haha altijd handig. Aan het eind van de avond vonden we het tijd om hen iets terug te geven en kochten een bucket van 500(!) bath, zodat we hier gezamelijk uit zouden konden drinken. Ze namen hem in ontvangst en verdwenen toen met onze bucket de menigte in. Dat was wel even balen, want voor ons een hap uit het budget! Achteraf konden we er eigenlijk ook wel weer om lachen! Erg grappig was de we in Green Mango (populairste bar in Chaweng Beach-Koh Samui) twee Friese jongens tegen kwamen die we ook al op het treinstation van Chumpon en op Koh Tao waren tegen gekomen, wat een toeval!

Gister (5jan) wilden we weer een scooter huren en nog een paar andere dingen van het eiland bekijken, maar het begon in de middag keihard te regenen waardoor we helemaal niks konden doen. De straten staan hier namelijk meteen blank bij zo'n bui en dus hebben we ons dagboek die we bijhouden op papier maar bijgewerkt.

Vandaag vertrekken we over ongeveer een uurtje met de boot en bus richting Bangkok waar we na 18uur reizen om ongeveer 6uur in de ochtend aan zullen komen. Daar proberen we meteen een nachttrein of bus richting Chiang Mai te vinden en maken misschien nog een tussenstop. Maar onze plannen veranderen de laatste tijd per uur, dus we zien wel waar we uit komen!