Onze laatste avonturen!

Tai Pei (Taiwan), 08-04

De site wilde gister voor ons vertrek niet mee werken, maar hier dan alsnog een verhaaltje. Inmiddels zijn we al begonnen aan onze reis rond de wereld terug naar huis(sydney-tai pei-bangkok-amsterdam) en zitten we nu op het vliegveld in Tai Pei waar we ongeveer 15 uur moeten wachten voor onze volgende vlucht van 16 uur. Gelukkig hebben we gezelschap van twee Nederlands jongens en twee Nederlandse meiden dus we vermaken ons wel. Straks misschien nog wel even de stad in, weer een land bezocht!

Sydney, 07-04
Hier is dan alweer ons laatste berichtje, hoe bizar is dat! Over een paar uurtjes stappen wij al het vliegtuig in en over twee dagen zijn we alweer thuis! Daarom hebben we er de laatste twee weken nog wat moois van proberen te maken(zoals altijd natuurlijk).

Whitsunday Islands
Nadat we zulk goed weer hebben gehad was het dan eindelijk tijd voor ons volgende uitstapje, namelijk naar The Whitsundays. 74 Eilanden die ook op een of ander lijstje van natuurgebieden staat. Kunnen we er dus weer mooi een afstrepen;) Twee dagen en twee nachten hebben we op een zeilschip gezeten. Niet zomaar een zeilschip, nee het bleek een echte partyboot te zijn! De Crew was net een animatieteam, maar dan beter dan op de campings in Frankrijk of hotels in Spanje. Ze zetten de toon er meteen goed in en organiseerden s' avonds allerlei spellen waarvoor je eerst wel wat gedronken moest hebben, want het ging er eigenlijk gewoon om hoe hard iedereen zichzelf voor schut kon zetten.  Eerste dag hebben we alleen gevaren en iedereen een beetje leren kennen. S avonds feestje gebouwd. De tweede dag weer vrolijk om half 7 wakker gemaakt door de bemanning die op de gang uit volle borst 'sex bomb' van Tom Jones zong totdat hij langzamerhand werd aangemoedigd door gejuich uit de slaapkamers. Vervolgens allebei flink zeeziek want het schip was net gaan varen, vooral Judith lag hierbij lekker voor pampus.  Uiteindelijk aangemeerd bij een vd eilanden, nl Whitsunday Island en hier naar Whitehaven Beach gegaan, echt zo mooi. . Supergroot wit zandstrand of eigenlijk meer een zandbank tot in het water. Aleen jammer dat het regende, hoe mooi moet het wel niet zijn met de zon erbij!? Die middag hebben we onze eerste duik weer na de duikcursus in Thailand gemaakt, jaja in het Great Barrier Reef! Veel vissen gezien en de duikinstructeur zag nog een haai en probeerde hem te lokken maar dat lukte niet. Helaas hebben we m dus niet gzien! Daarna nog lekker in de regen gesnorkeld. .verslavend.
De tweede ochtend om kwart over 7, voor het ontbijt al onze tweede duik gemaakt, dit keer door donkere scary grotten. Bést cool! Weer lekker snorkelen in de regen, van de glijbaan vanaf de boot en rond 10 uur alweer teruggevaren (hobbel hobbel) naar Airlie Beach.
Die middag had de regen echt zijn toppunt, met bakken viel het uit de lucht, non stop! S avonds nog een afterparty gehad met iedreen van de boot wat uiteindelink ook weer errug gezellig was!

Roadtrip!
De volgende dag stond er een lange raodtrip op de planning. Van Airlie Beach naar Cairns (700km). Na anderhalf uur gereden te hebben(regen, paar keer aquaplanen) stonden we stil bij het plaatsje Bowen. Wegoverstroomd.. van half 11 tot 5 gewacht (ondertussen bij de mac gezetenvoor wifi (dan ook maar meteen lunch) maar helaas we konden deze dag niet meer verder. In plaats van in de rij vrachtwagens, campers en auto's teblijven staan zijn we bij het BP station gaan staan en konden daar mooi binnen zitten savonds We hebben daar ook overnacht. Het regende de hele nacht, dus dachten we dat het nog een dagje bivakeren bij bp/mac zou worden, maar om 10 uur s ochtends zat er toch wat beweging in. Jammer genoeg kwamen we wel 2 hele kilometers verder, tot we bij de volgende plas water kwamen, waar we een uur of 3 hebben staan wachten. Uiteindelijk konden we weer in volle vaart verder en kwamen we de volgende dag aan in Cairns!

Cairns/Cape Tribulation
Hier hadden we nog een dag of 4. Omdat we al gedoken hadden in het great barrier reef (dat is wat je moet doen als je in cairns bent) zijn we verder naar boven gereden naar Cape Tribulation. Een regenwoudgebied, echt super mooi! En heel toepasselijk hadden we natuurlijk ook best weer wat regen:) We hebben hier een beetje gewandeld, bij wat uitzichtpunten gestopt voor de mooie plaatjes en s avonds hebben we en nightwalk gemaakt in het woud met een gids. Met 4 anderen gingen we met een dikke zaklampen het bos in, lekker modderig vanwege de regen maar gelukkig was het deze avond droog. We gingen eigenlijk op zoek naar het wildlife. Niet superveel gespot maar wel spinnen, slangen, een dikke duizenpoot, een nog dikkere pad en vuurvliegjes:) Daarna op naar een andere plek om krokodillen te spotten in het water maar helaas tevergeefs. Het was wel een superavond!  Vooral cool toen we alle zaklampen uit moesten doen en het echt pikkedonker was! Zag Judith niet eens naast me staan! Nu weten we dat het niet grappig is als je ooit verdwaalt in een donker bos of regenwoud..

De volgende dag hebben we wel maar liefst vier krokodillen gespot in een rivier waarvan een 4meter was en de andere drie babies. Echt bizar om ze in het wild te zien! Maar na 5min het beest aan te staren is het ook wel weer genoeg geweest, want ze liggen gewoon urenlang stil haha. Gelukkig hadden ze geen honger. .

Terug in Cairns hebben we met gemengde gevoelens afscheid genomen van onze Jucy camper. De warme nachten in de auto zullen we niet missen, kunnen we weer elke dag douchen tandenpoetsen boven een wasbak en onszelf in de spiegel bekijken:) Maar de goede herinneringen gaan natuurlijk ook mee. Ach wat zeuren we, t is maar een auto! Verder hebben we het in Cairns vooral gezelig gehad met onze 'reismaatjes' die we de laatste weken overal telkens weer tegen kwamen en hebben we de laatste avond samen er een goed feestje van gemaakt. De volgende ochtend moesten we echter om 5uur weer op (dus ongv. 2uur geslapen) om onze vlucht van 7 uur naar Sydney te halen. Staan we daar op het vliegveld, blijkt onze vlucht om 7 uur s avonds te gaan. . . . . .  goh tja. . Das best balen haha. Dan maar weer terug naar t hostel en gelukkig was iedereen daar nog om ons te supporten en deze lange wachtdag toch nog gezellig te maken:) ontbijtje bij de mac, even bij een didgeridoo winkel binnen gelopen om te kijken, krijgen we meteen een hele didgeridoo les! Dat kunnen we dus ook afstrepen van ons lijstje. T was echt hilarisch by the way! Chillen bij de lagoon (=groot namaak meer, omdat je in de zee van cairns niet veilig kan zwemmen ; krokodillen, kwallen & haaien) en hop weer terug naar t vliegveld haha.

Back in Sydney!
En we zijn weer terug in het oude vertrouwde Sydney! Voor een Azie reunie lijkt wel. . We zitten nl vlakbij China Town, ons hostel zit er vol mee en hebben zelfs alleen maar Aziatische roommates. Bij de australische souvenir shops moet je moeite doen om de verkoper te verstaan want ook deze is Aziatisch haha! Maar niet dat we ze niet leuk vinden ofzo. . .

Anyway, onze laatste dagen in Ozzie en in deze wereldstad bestonden uit een beetje shoppen, biosje gepakt, avondje stappen met wat locals, het beroemde Bondi Beach opgezocht(dat is een hele klus als iemand in de bus je de verkeerde kant op stuurt) en onze laatste blik op de Australische stranden geworpen. . :(

Tot slot hebben we vandaag ons laatste uitstapje gemaakt, namelijk naar een vijf sterren haarsalon! We hadden een kappersbon en wat wil je nog meer na vier maanden je haar niet gewassen te hebben? Juist, je lekker laten verwennen! Eerst vroegen we ons af of het wel zo leuk zou worden als we dachten, want we moesten een half uur wachten tussen allemaal kouwe kak mensen(zo luxe was het) en ondertussen een paar dames op leeftijd in en uit zien lopen met rooie plekken rondom de ogen, wangen en lippen. Juist ja.. Er zat en botox salon bij in. Die hebben wij maar overgeslagen (al hebben we wel rimpels rondom onze ogen van het knijpen tegen he zonlicht in maar die nemen we voor lief). Anyway, we hebben ons lekker laten wassen, masseren, knippen, kleuren, glanzen, we kunnen ons weer vertonen thuis.

Hebben we er zin in om terug te gaan naar huis??? Dubbel! Afgelopen week natuurlijk aan de leuke dingen van het naar huis gaan gedacht maar nu het er op aan komt willen we niehietttt!! Maar er zit niks anders op dan gewoon lekker terug te denken aan deze onvergetelijke, indrukwekkende, verassende, geweldige reis en om te beginnen aan ons fotoalbum. .

Iedereen bedankt voor de berichtjes in het gastenboek, de mail, sms, facebook, ook al was het nog op het einde voor sommigen, altijd leuk!! We hebben er zin in om julle allemaal weer te zien!